K-Jetronic

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Abe
Viestit: 6
Liittynyt: 09.4.2007 16:29
Paikkakunta: Rauma

K-Jetronic

Viesti Kirjoittaja Abe »

Tietäisikö joku miten kyseisen jako toimii?? Eli avaako sähköimpulssi jaon kohdalla. Vai pyöriikö joku jakopää??? T:ei ennen mekaanisia. Ongelma, että ei anna ainetta.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ilmamäärämittari säätelee suuttimille menevää bensan määrää. Mitä enemmän ilmaa, sitä enemmän tietysti bensaakin.

Eli mitään ruiskutuksen ajoitusta ei ko. vekottimessa ole.


Toimiiko bensapumppu? :wink:
Pitäs surahtaa pari sekuntia kun pistää virrat päälle.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Abe
Viestit: 6
Liittynyt: 09.4.2007 16:29
Paikkakunta: Rauma

fuel

Viesti Kirjoittaja Abe »

Juu, kyllä ainetta tulee jakajalle. Mutta kun löystin suuttimesta liitosta, niin ei anna ainetta. Itse olen konemestari, mutta on tullut vain enemmän dieselen parissa.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Pitää painaa ilmamäärämittarin lautasta alas, niin sitten pitäs vasta suihkia.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Abe
Viestit: 6
Liittynyt: 09.4.2007 16:29
Paikkakunta: Rauma

syöttö

Viesti Kirjoittaja Abe »

Yksin koitin, ja kyllä startatessa imupelti liikkui. Sen tiedän, että imuvirta säätää rullanokkaa jakajassa.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kylmäkäynnistyssuuttimesta täytyy saada suihkaus alkuun, muuten ei tahdo käynnistyä.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Totta. Ei tullut minulle mieleen. Tämänhän voi kompensoida sillä, että laittaa virrat päälle ja käy painamassa ilmamäärämittarin lautasta alas. Suuttimista ruikkasee bensaa sen verran mitä letkuissa on painetta, eli tarpeeksi. Sitten starttaus sormet ristissä. :shock:

Ai niin, ja ohan tuossa 201:ssä varmasti K-Jetti eikä KE-Jetti?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Sivonen kirjoitti:...

Ai niin, ja ohan tuossa 201:ssä varmasti K-Jetti eikä KE-Jetti?
No periaatteessa vaikka ei olisikaan niin sen pitäisi antaa soppaa kuitenkin. KE-Jetronic säätää yhtälailla mekaanisesti seoksen, mutta elektroniikka vain
korjaa sitä hieman suuntaan tai toiseen. Auto toimii jokatapauksessa vaikka KE-Jetronicin ohjaus ei toimisikaan. Olen kokeillut tämän irroittamalla koko ECU:n boksin akun takaa ja lähti käyntiin. Käynti tosin huononee :D
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: K-Jetronic

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Abe kirjoitti:Tietäisikö joku miten kyseisen jako toimii?? Eli avaako sähköimpulssi jaon kohdalla. Vai pyöriikö joku jakopää??? T:ei ennen mekaanisia. Ongelma, että ei anna ainetta.
otappa pumpulta tuleva letku irti määrän jakajalta ja sen jälkeen se "muhvi"missä paineletku oli kiinni,sen sisässä on aivan pieni sihti,putsaa se jos on tukossa :idea: se menee joskus tukkoon niin loppuu sopan saanti koneelta :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”