Hei,
Ainakin 405 1,8 ruiskussa olen sivusta katsoen saanut todeta olevan ongelmaa huohotinletkun jäätymisessä. Alkuperäinen huohotinletku on korvattu sellaisella sähköllä lämmitettävällä mallilla. Nyt kun oli 10 astetta pakkasta niin pösö kuitenki painoi öljyt ulos. Sähköhuohotinletku pysyi toimivana n. 3-4 vuotta. Öljyä on tullut sinne jakopäänkotelon sisään niin, että jakohihna ihan öljyssä. Miten nämä laitteet/huohotinsysteemin saisi pysymään auki näissä moottoreissa? Onko ongelma kaikissa pösön bensoissa 405? Muuten hyvin palvelleeseen autoon tulee kallis korjaus yhden kumiletkun takia. Tiivisteet, jotka korjauksessa vaaditaan ei ole kalliit mutta se työ-nyt liikutaan kannattavuuden äärirajoilla. Miten huohotin saadaan pysymään auki jatkossa??????????
Kysymys liittyen Peugeot 405 huohottimen jäätymiseen
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Taisi olla öljyilläkin melko paljon tekemistä sen kanssa kuinka paljon kehittää tuota "kylmälimaa" joka sen tukkii. Pätkäajolla se ongelma on pahin, kone ei ehdi kunnolla lämmetä ja kosteus tiivistyy öljytilassakin tehden tuota emulsiota joka jäätää. Isäukolla tais kaksi kertaa pompata 405:sen öljytikku reiästään öljyjen saattelemana kun keräsi paineita, ajelee parin-kolmen kilsan työmatkaa. 406:sen kanssa sillä ei ole ollut vissiin enää sitä ongelmaa. Saisiko siihen läähättimeen ympättyä vesikiertoa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Taidettiin laittaa siihen koneen etuosaan putkien ja jonkun kotelon päälle solumuovieristettä. Auttoi ainakin sille talvelle.
Eli eristäminen tai lämmittäminen tai molemmat.
Onkos siinä Pösössä mitään paisuntasäiliölle menevää ohkasempaa letkua johon voisi tehdä "välikiepin" jostain kasimillin kupariputkesta? Sitä olis helppo taivutella herkimpiin paikkoihin, nipparilla kiinni ja eristeet päälle.
Eli eristäminen tai lämmittäminen tai molemmat.
Onkos siinä Pösössä mitään paisuntasäiliölle menevää ohkasempaa letkua johon voisi tehdä "välikiepin" jostain kasimillin kupariputkesta? Sitä olis helppo taivutella herkimpiin paikkoihin, nipparilla kiinni ja eristeet päälle.

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Juuri tällainen viritys kävi mielessä.Jiitek kirjoitti:Onkos siinä Pösössä mitään paisuntasäiliölle menevää ohkasempaa letkua johon voisi tehdä "välikiepin" jostain kasimillin kupariputkesta? Sitä olis helppo taivutella herkimpiin paikkoihin, nipparilla kiinni ja eristeet päälle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
405 huohotinletkun jäätymisongelma ei koske kaikkia moottorimalleja, mutta kyllä 406:kin ongelman tuntee (kuvaa hyvin fransmannien kiinnostuksen meitä kohtaan). Yllättäen sama ominaisuus on ainakin A 140:ssä.
Eipä tuossa paljoa muuta ole tehtävissä kuin pitää se sähkövastus kunnossa ja lisätä ne eristeet putken ympärille. Öljynsuodatinkin kannattaa kai eristää.
Viimeisessä pösössäni (1,9 SRi) havaitsin huohotinputken tekevän vesilukon imusarjan alla. En tiedä pitäisikö sen sitä tehdä, mutta siitä se aina jäätyi. Kosla oli kuitenkin ostettu vain raksaprojektia varten, niin ei kauheasti tullut sitä korjailtua.
Eipä tuossa paljoa muuta ole tehtävissä kuin pitää se sähkövastus kunnossa ja lisätä ne eristeet putken ympärille. Öljynsuodatinkin kannattaa kai eristää.
Viimeisessä pösössäni (1,9 SRi) havaitsin huohotinputken tekevän vesilukon imusarjan alla. En tiedä pitäisikö sen sitä tehdä, mutta siitä se aina jäätyi. Kosla oli kuitenkin ostettu vain raksaprojektia varten, niin ei kauheasti tullut sitä korjailtua.