Öljyn määrä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Öljyn määrä

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Vaihdelaatikon mittatikussa ei ole mitään merkintöjä niin mikä olis oikee määrä sentteinä mitattuna tikun päästä. tähän asti on menty perstuntumalla. Kosla siis 300 ce vm 1988
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Re: Öljyn määrä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pitäisi siellä olla merkinnät automaattilaatikon tikussa, pitääkö sentit käydä mittaamassa ? :shock: (Onko tikku mennyt poikki ?)


...ja tarkistus sitten moottorin käydessä ja öljyn ollessa lämmintä, eli ajon jälkeen antaa olla hetken ja tarkistus....
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

kyllä tiedetään miten tarkistaa mutta tikussa ei oikeesti ole viivoja joten
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laiskoja nämä meseläiset, joutuu vanha ja vammautunut mies kapuamaan talliin ja mittaamaan asian... :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

En kyllä ymmärrä mihin ne sun merkit on siitä voinut kadota :shock:

Kuumana öljy pitää olla tuon S mutkan puolessa välissä.
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

kyllä siellä tuo mutka on jos sitten on se merkki :-) kuvittelin vaan aina että siellä olisi viiva väli niinkuin aina kaikissa muissakin tikuissa
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mikäs vamma se Veskolalle on iskenyt? :D
Kein siknatuur
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Mites se kuva tänne laitetaan?>mulla on pari viivaa tikussa ja muutaman sentin alle s-mutkan? onkos ne niitä mittoja?>alfa merin ohjeessa
merkkien väli 0.3l- öljymäärässä.

Siis tikun alapäästä tuohon lähimpään merkkiin (poikkiviiva) se 35mm ja "ylämerkkiin" (toinen poikkiviiva) 45mm.

Ohjeteksti:
Aja auto lämpimäksi,pysäköi tasaiselle alustalle vaakasuoraan käsijarru päälle.
Älä sammuta moottoria.
Siirrä vaihdevipu vuorollaan kaikkiin eri asentoihinsa ja palauta lopuksi P asentoon.
Puhdista öljynmittatikun pää ja avaa tikun kahva,käännä lukitsin ulos ja vedä tikku ulos.
Pyyhi nukkaamattomalla liinalla/paperilla tikku puhtaaksi.
Työnnä tikku takaisin paikalleen,ota uudestaan ulos ja katso,että öljyn pinta on suunnilleen mittatikun MAX merkin kohdalla. (mikä on se max merkki noista??)
se ylempi viiva ymmärsinkö väärin? Vai se ässä mutka? Kone sammutettuna siihen ässään?
Varo ylitäyttöä,sillä sekin opuksen mukaan vaihteistolle vahingollista?

(Tämä siis 300D TURBO -92)

Yritin lisää kuva kuvakkeesta klikata ja kuvittelin sen avaavan kuvatiedostoni
josta valitsisin kuvan>ei tullu kuin kirjaimia tekstiin. Ehkäpä saan valaistusta miten toimia?>kuvassa nämä mystiset viivatkin näkösällä.[/quote][/code]Kuva[/img]

Katos hokasin sen sittenkin!>lähetä komento löytyi näkökenttään :idea: !Kuva
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

miekii sitä fundeerasin että onko määrä oikeesti niin paljon kun sinne s mutkan puoleen väliin. Aamulla just tarkastelin ni oli abaut sentin verran alimmaisen mutkan alapuolella. lisäsin sen verran että on mutkan alareunaan
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

siiiiiiis.. häh.. onko noi viivat MINIMI merkkejä?

ja se mutka on maksimi?

ei perkele. mä oon täyttäny vaan tohon ylempään viivaan saakka niinkuin kaikissa muissakin automaatti autoissa tähän saakka on ohjeistettu.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

eli siis pitää olla noiden tikun päässä olevien viivojen välissä eli noin 4 senttiä tikun alapäästä. No tästähän seuraase tieto että itellä on litratolkulla ylimäärästä tavaraa lodjussa kuin myös veskolalla
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

felmit.. just.. tommosen ohjeen mukaan mäkin oon eläny. ja äsken kun tarkistin niin siinä ylärajaviivalla se on.. aika terveen punastakin vielä.

722.415 tais olla mun laatikonkin koodi eli tossa pdf tiedostossa on toi 722.4 merkitty kans viivojen välin olevan min ja max. (löysin jostain 123 korin merkinnät ja siinäkin oli viivojen väli käytössä mittauksissa) unohdin kattoa ohjekirjasta oliko siellä kuvia myös vai pelkkä sanallinen selitys.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Mieluusti lähempänä ala-rajaa kuin ylempää, kuumana 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

tästä ei ole pitkä aika kun vaihdettiin öljyt ja suodatin. öljyä tuli ulos reilu 4 litraa ja saman verran laitettiin tilalle.
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tämä on pikkusen nolla keskustelua ellei tiedä määrää tikusta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

Lucky-Dog kirjoitti:Tämä on pikkusen nolla keskustelua ellei tiedä määrää tikusta.
yks vastaa s-mutkan puoleen väliin toinen toiseen väliin. jos se oikee määrä on tuo n.40mm tikun päästä missä pitäisi olla tuollaset merkit niin mennään sitten sillä.eli huomenna imetään liikoja pois
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

OT: eiks tän keskustelun pitäs muuten olla tuolla "voimansiirto" osastolla? eikä täällä moottorissa.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

NonSenCe kirjoitti:OT: eiks tän keskustelun pitäs muuten olla tuolla "voimansiirto" osastolla? eikä täällä moottorissa.
väärään paikkaanhan tää on näköjään tullu laitettua. No mutta mitä opimme tästä no sen että ylitäyttö on perseestä. Rapiat litra imettiin pois ja laatikko muuttu ihan toiseks. Alaspäin vaihdot tapahtuu nätisti ilman kaasun pohjaan asti tälläämistä ja odottelua ja vanha luisto on tiessään. Voihan tästä aiheesta olla hyötyä jollekkin muulle jolta on merkit hukassa
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

juu on. esim olihan siitä jo mullekin apua.. iski epäilys että miten se olikaan, ja nyt taas on rauhassa että on se oikein täytetty. luulen että tulee muitakin epäilijöitä..

aattelin vaan että modet voi ehkä tän saada siirrettyä oikeaan osastoon niin löytyy helpommin tulevaisuudessa..

-oon minäkin joskus imenyt pari litraa pois automaattilaatikosta.. meidän isän ostamasta orionista.. siinä oli mittatikun yläreunaan asti täytetty. huokaus. laatikko toimi huonosti siinä koeajossa. tingattiin ja ostettiin. ajettiin 500m pois pihasta ettei omistaja näe.. ja sitten mä imin laatikosta pois imupumpulla jonkin verran pois että alkoi laatikko toimimaan. kotipihassa sitten propusta kaikki loput. ja uusia "oikea" määrä tilalle.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”