Apua! Ongelmia Lucaspumpun kanssa
Apua! Ongelmia Lucaspumpun kanssa
joo eli nyt tarvis joltain spesialistilta neuvoa lucas pumpun kanssa.. katsastuksessa vuoti pumppu siitä ylivuoto reijästä . otin pumpun käteen sekä vaihdoin molemmat stefat sisälle sekä päätylaakerin. nyt sitten pelasi hyvin n.2km jonka jälkeen auto sammui eikä lähde enää käyntiin. luin vikakoodit autocom testerillä joka ilmoitti p1227 moduloiva neulannostotunnistin. itselläni ei enää tietoa mistä voisi vikaa lähteä selvittelemään.. olisko jollain tietoa/neuvoja tai mittän vinkkeä kuinka tätä ongelmaa kannattais lähteä etsimään?? kiitoksia jo vastauksista etukäteen!
Re: Apua! Ongelmia Lucaspumpun kanssa
Mulla vuoti lucas kanssa joskus 3-4 v sitten. Laitoin lähes tyhjään tankkiin moottoriöljyä muutaman desin ja pumppu/vuotava kohta tais saada voitelun tai meni isopmpia öljymolekyyliryppäitä vuodon tukkeeksimeseman85 kirjoitti:joo eli nyt tarvis joltain spesialistilta neuvoa lucas pumpun kanssa.. katsastuksessa vuoti pumppu siitä ylivuoto reijästä . otin pumpun käteen sekä vaihdoin molemmat stefat sisälle sekä päätylaakerin. nyt sitten pelasi hyvin n.2km jonka jälkeen auto sammui eikä lähde enää käyntiin. luin vikakoodit autocom testerillä joka ilmoitti p1227 moduloiva neulannostotunnistin. itselläni ei enää tietoa mistä voisi vikaa lähteä selvittelemään.. olisko jollain tietoa/neuvoja tai mittän vinkkeä kuinka tätä ongelmaa kannattais lähteä etsimään?? kiitoksia jo vastauksista etukäteen!

Pesin pumpun purkillisella jarrucleaneria ja äkkiä katsastukseen. Ei vuotanut seuraavan 100tkm aikana

Muutaman kerran on loppunut dieseli (mittari joskus jumittaa ja näyttää että tavaraa ois vielä) ja oon vaan kaatanut vara kanisterista 10l tankkiin ja veivannut minuutti kerrallaan kunnes on lähtenyt käymään. Ei pulmia. Sittemmin olenkin muistanut lähes aina nollata trippimittarin ja tankillisella näyttää pääsevän jotakuinkin 700-800km.
Dont fix it if it is not broken....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
On varmaan loppunu polttoaine 10 kertaa. Pisimmillään saanut startata yli 5 kertaa sen puoli minuuttia (talvella kylmässä uskaltanut startata pitempäänkin ettei startti sula, minuutin on akku kestänyt ekalla veivata ilman hyytymistä)....meseman85 kirjoitti:no tässäkin on kyllä diesel mittari takunnu.. kuinkas näitten ilmaaminen sitten parhaiten onnistuu/kestääkö kauan?? tämä on automaatt niin ei pysty hinaamaankaan käyntiin. jos olis vaikka polttoaine vaan loppunut.

Riippuu hieman onko auto ollut kallellaan mihin päin, niin se vaikuttaa ehkä eniten uudelleen lähtemiseen. Oikealle ja taaksepäin kallellaan taitaa olla pahin asento. Kerran pari yleensä yskäsee ja tuprauttaa vaaleaa kun ilman häipyy. Sit lähtee käymään pysyvästi, toki epc valo syttyy joka kerta jos on vielä ilmaa. Kun se epc sit jossain kolmannella neljännellä käynnistyksellä tai sen jälkeen ei syty ja ei tuprauta vaaleeta niin kovaa ajoa vaan jos on ainetta tankissa

Kerran meinas akku loppua kun yritin epc:n valon sytyttyä ja yskästyä ajaa kilometrin-parin päässä olleelle huoltsikalle vaikka varakanisteri oli matkassa. Ajoin siis niin tyhjiin kun saa "yrittämällä". Sitä sai veivata huolella sitten kun se auto jäi pieneen ylämäkeen ja oikeelle kallelleen ja vain 10 l oli varakanisterin koko...
Mutta kun ajelee max 600km täydestä tankista niin ei tarvi hinkata starttia pumppua ja itteensä henkihieveriin. Tokihan järkevä vaihtais sen tankin anturin, mutta se oli niin tiukassa ettei lähtenyt irti kun ei ollut virallista avvainta tai omatekemääkään käsillä, ihan parilla väljällä tapilla ja lattaraudalla kokeilin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.