VW TOURAN
VW TOURAN
Touran??? Onko kellään kokemuksia ko. autosta. Itte kun rupesin miettimään niin ei tullut kuin yksi yritysjohtaja mieleen kellä tommonen olisi ollut... Outo auto eikä kukaan semmoista halua.. vai haluaako? Itse ilmeisesti olen tommoisen kanssa lähitulevaisuudessa tekemisissä... mutta siihen palaamme.. malli on bensa 

ML 270 CDI -00
Touran???
yksi yritysjohtaja ? Et kai tarkottana meikäläisen duunipaikan toimitusjohtajan tourania? On se kyllä kovasti sitä kehunut ja kuuleman mukaan ei muilla värkeillä ajelekkaan. Voi se olla hyväkin... kuka noista volskeista tietää
Ainiin... Onnee uudelle jobille

Työ autona 1.9 tdi iliman takapenkkejä, pakuksi rekisteröitynä, ihan ok ajella, hyvät penkit. Automaatti loota ei oikeen pelaa, ainakaa niinku mä haluaasin. Oon ajanu sillä viime elokuusta lähtien noin 30000, mittaris 75000. Kerran on tuo vaihdeloota vaihdettu ennenku mulle tuli, muuten toiminu ok, ja on kyllä saanu "sikaa"...
210 -03
Re: Touran???
Russians kirjoitti:yksi yritysjohtaja ? Et kai tarkottana meikäläisen duunipaikan toimitusjohtajan tourania? On se kyllä kovasti sitä kehunut ja kuuleman mukaan ei muilla värkeillä ajelekkaan. Voi se olla hyväkin... kuka noista volskeista tietää![]()
Ei ollut teijjän virman johtaja.
Kiitti vaan

ML 270 CDI -00
Mahtoiko kyseessä olla DSG?Mänskä kirjoitti:Kerran on tuo vaihdeloota vaihdettu ennenku mulle tuli, muuten toiminu ok, ja on kyllä saanu "sikaa"...
EDIT:
Ja sitten asiaan, eli tollaanen -04 mallinen löytyy, ja ei kai tuohon muuta voi sanoa kuin että popsii polttimoita 3x enemmän kuin vanaha mersu. Mutta muuten ihan asiallinen, on avaraksi kansanautoksi yllättävän hiljainen. Ja A-klasseen(168) verrattuna äänetön. Sutimisenesto on kyllä 15 vuotta mersua edellä, pääsee sentään johonkin. Noh, oikeastaan ei ole automerkkia joka ei olisi sutimisenestossa mersua edellä.
EDIT2: Tuo sutimisenesto on vain toki minun mielipiteeni/mielikuvani, juontaa juurensa siitä että on mersun kyyissä istuskellu kun jääny naurettavaan hankeen kiinni kun samalla vasemmalta puolelta porhaltaa porukka riisikipolla ohi. Taitaa estää sutimista liikaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Velipojalla on tollanen 2.0TDI eli 140hp(?) tourani työsuhdeautona...
Eikai siinä sen kummempaa. Volkkari kun Volkkari. Tdi pärisee ja rengasäänet ovat tuskallisen kovat, eli ihan perus volkkari. Tilaa on ihan mukavasti, vaikkei mikään tavarankuljetusauto olekkaan. Tolla tehtaan "urheilualustalla" ihan jämäkkä, mutta se vetää väärästä päästä...
Mitään kummaa siinä ei ole ollut, mutta emmää volkkaria itte ostais. Osat maksaa mansikoita
Eikai siinä sen kummempaa. Volkkari kun Volkkari. Tdi pärisee ja rengasäänet ovat tuskallisen kovat, eli ihan perus volkkari. Tilaa on ihan mukavasti, vaikkei mikään tavarankuljetusauto olekkaan. Tolla tehtaan "urheilualustalla" ihan jämäkkä, mutta se vetää väärästä päästä...
Mitään kummaa siinä ei ole ollut, mutta emmää volkkaria itte ostais. Osat maksaa mansikoita

Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Tuolla on Tourania sekä haukuttu että kehuttu, muutaman sivun verran
;
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=649
Meillä tuo on ollut vajaan 100 tkm verran. Piti laittaa S210 seitsemän paikkaisena, mutta rimakauhu iski kun ne ruosteet olivat tuon hankinnan aikoihin pinnalla...

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=649
Meillä tuo on ollut vajaan 100 tkm verran. Piti laittaa S210 seitsemän paikkaisena, mutta rimakauhu iski kun ne ruosteet olivat tuon hankinnan aikoihin pinnalla...
Noh, kyseessä on avara auto. Suurentaa merkittävästi rengasääniä, kokeileppa W168 mersua ja tule sitten sanomaan jotain rengasäänistä(w201 on selvästi hiljaisempi, sama painoluokka kuitenkin autoilla. vrt 170cdi lang - 2.0 bensa ilman herkkuja. Onhan w168 avarampi mutta ikäeroa meidän entisellä w168:lla ja nykysellä w201:llä oli 14v.).xr5t kirjoitti:moottori pyörän sivu vaumussakin kuulee samanlaiset rengasäänet
kun ajaa rekan vierellä
mm. w168:lla saa vetää 140km/h vauhtia kuulosuojaimet päässä, tai on todellakin kuulovaurio mahdollinen. Tuo tura on sentään kohtuu 'hiljainen' siinä vauhdissa. Voidaan turaa verrata corolla versoonkin, aika samanlaisia kansanautoja kumpaanenki ääniltään

“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Juuri näin, pl. tilat. Ei siinä sen enempää ole tilaa ku normi farkussakaan, mitä nyt kolmas penkkirivi on. Jolla allekirjoittanut matkasi pe-la-yönä n. 2,8 promillen humalassa koko sorjan 188 cm/110 kg vartensa kanssa. Ei edelleenkään mitään käsitystä, miten olen sille "istuimelle" päässyt, saati sieltä pois. Selvin päin ei tulisi ko. avaruuteen yrittääkään. Tavaratilaa jäi attaseasalkun verran, ja meteli oli infernaalinen.Wike kirjoitti:Velipojalla on tollanen 2.0TDI eli 140hp(?) tourani työsuhdeautona...
Kuka tila-autoa sanan varsinaisessa merkityksessä haluaa ja volkki pitää olla, Transporter-bussi vastaa haasteeseen ja on varmaan kivempi ajaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Mikäpä siinä, portterikin menisi varmasti, mutta dieselvero on paljon huimempi, normaali maantieajossa ajo-ominausuudet - no joo, metsäautoteillä (huonoilla semmoisilla) portteri vie voiton, suorituskyvyssä portteri häviää mennen tullen, kulutus Touranissa paaljon pienempi. Jos jatkuvasti täytyy kuljettaa vähintään seitsemää henkeä, silloin portteri ilman muuta.Kuka tila-autoa sanan varsinaisessa merkityksessä haluaa ja volkki pitää olla, Transporter-bussi vastaa haasteeseen ja on varmaan kivempi ajaa.
Mitä itse olen nyt tuolla ajellut, kuusihenkiselle perheelle sopiva auto - suurin osa ajosta kuitenkin tulee yksinään ja silloin kun koko pesueen täytyy mahtua mukaan- seitsemäs penkki on alhaalla ja puolet tavaratilasta käytössä. Lastenvaunut mahtuvat tavaratilan korkeuden vuoksi heittämällä kyytiin viisipaikkaisena, normaali astianpesukone pystyasennossa j.n.e. . Ainakin volkkarimiesten keskuudessa tavaratila on hyvinkin havaittu käyttökelpoiseksi normaalifarkkuihin nähden. Tosin jos itse pääsisin tuota piirtämään uudestaan, tekisin siitä 10 - 15 cm pidemmän > seitsenpaikkaisenakin mahtuisi leveämpikin kassi kuin se mäyräkoira penkkien taakse.
Meillä tuon tyypin auto on tällähetkellä havaittu "ainoaksi" oikeaksi auton malliksi. Onko seuraava sitten Touran, Corolla verso, Zafira vai mikä ?
zafiraa en suosittele "tila-autona". onhan siellä penkkejä ja jopa jää tilaa kun tempasee etupenkin siihen perinteiseen paikkaan eli takimmaiseen pykälään, silloin ei kyllä edes kantokoppaa saa väliin tai sieltä pois. meillä majailevaa yksilöä surkeampaa tuskin tulee vastaan, on meinaan kaikkien maanantai yksilöiden maanantai kappale, riittää pikkuvikaa. jos joku paikka voi renata se renaa varmasti... yks hyväpuoli tuossa on ollut , ei ole tarvinnut vaihtaa yhtään polttimoa.. viimeeksi löytyi vain 148 eri vikaa.. mutta mutta, se liikkuu silti. niin onhan sillä jo ajettu 140tkm...
Jännä kyllä ettei silti ole tuon enempää tilaa...Jotenkin aina kuvitellut että niissä olisi vielä tavaratilaakin 7 paikkaisena.Nimittäin 5 paikkaisena menee tuohon S124:seenkin lastenrattaat pystyssä.Ja 7 paikkainenkin on,tosin 2 viimeistä paikkaa vähän väärinpäinjkvi kirjoitti:"Lastenvaunut mahtuvat tavaratilan korkeuden vuoksi heittämällä kyytiin viisipaikkaisena"....."seitsenpaikkaisenakin mahtuisi leveämpikin kassi kuin se mäyräkoira penkkien taakse."

jkvi kirjoitti: Ja jos koeajettu vehje sattui olemaan uusi, saattoi koneena olla 1.4 TSI. Volkkariuskovaisissakin on kahtiajako tuon koneen kestävyyden ennustamisessa; Tuollainen ei voi kuulemma pelata.
Ainakin siinä takaluukun kannessa oli 1.6.tarraviritetty? Ja juu:eikös ne tuosta 1.4 TSI myllystä revi hirveät määrät tehoa ulos? Toisaalta onhan fysikaalinen metallurgia ottanut aimo harppauksia etiäpäin joten nähtäväksi jää.

Nyt olen ajanut 10 tkm 1,6 FSI touranilla, toteamuksia ; Liian pieni kone, liian pieni kone, liian pieni kone, kamaa mahtuu kyytiin mukavasti, liian vaikea muunneltavuus, vituttaa kun takapenkin kaatuessa niskatuet niistää etupenkkejä - ei jaksais aina irrotella, pelottaa kun ei ole vararengasta- paukkupullo vain. Muuten kaikki mennyt ihqusti.
ML 270 CDI -00